Професійні лайфхаки

«Використання технології квесту у роботі з дошкільниками»
Навчання та виховання дошкільників ми вихователі здебільшого намагаємося організувати у формі гри. Адже саме вона є провідним і улюбленим видом діяльності дітей. Оновити традиційний формат гри, водночас зберігаючи її змагальний характер, дає змогу використання технології квесту.
     Що ж таке квест? Квест – це пригодницька гра, що передбачає розв’язування учасниками інтелектуальних, рухових, і творчих завдань.
     У різноманітних визначеннях квесту спільним є його трактування як проблемного завдання, спрямованого на пізнавальну та дослідницьку діяльність, розвиток критичного, логічного, аналітичного і творчого мислення.
     На думку вчених, які досліджують квест-технології, під час виконання завдань квесту дошкільники проходять повний цикл мотивації (від уваги до задоволення).
     Елементи квесту:
ü мозковий штурм
ü тренінг
ü гра тощо.
     Під час проходження квесту задіяні розум дітей, їхні фізичні здібності, уява, пам’ять, увага, кмітливість, організованість. Тому квест дає змогу поєднувати ігрову та навчальну діяльності дітей.
     У сучасній педагогіці найчастіше використовують такі види квестів:
Ø лінійний – завдання потрібно розв’язувати одне за одним; гравці рухаються заздалегідь спланованим маршрутом;
Ø штурмовий – гравці отримують завдання, підказки до його виконання, але спосіб розв’язання та маршрут обирають самостійно;
Ø коловий – маршрут має колову структуру. У цьому виді квесту беруть участь кілька команд, що стартують з різних позицій і рухаються до фінішу кожна за власним маршрутом.
     З огляду на вікові особливості дітей у дошкільних навчальних закладах найдоцільніше проводити лінійні квести. Вони можуть містити різні завдання:
v інтелектуальні (ребуси, головоломки, загадки, шифрування);
v рухові (біг на швидкість, стрибки, проходження лабіринту);
v творчі (малювання карти, складання віршів, співання пісень тощо).
    Основні критерії квесту:
ü безпечність для учасників;
ü оригінальність;
ü логічність;
ü цілісність;
ü відповідність запланованому сюжету;
ü створення атмосфери повного занурення в гру.
 Етапи підготовки квесту:
Ø написання сценарію, який буде цікавий дітям з сюжетом і міститиме інформацію пізнавального характеру;
Ø розроблення маршруту, що має бути незвичним для дітей і цілком безпечним (у кімнаті: у приміщенні дошкільного закладу: спортивна та музична зала, медичний кабінет тощо, у кімнаті та на вулиці, на вулиці);
Ø підготовка завдань, які мають не лише спиратися на наявні у дітей знання, а й бути орієнтованими на зону найближчого розвитку.
Ø виготовлення реквізиту, як-от карти скарбів, грамот, підказок, «чатівних речей», міток, позначок тощо.
Тривалість квесту вирішує педагог, скільки триватиме квест (одне заняття чи тижень), хто буде його персонажами, якої складності будуть завдання тощо.

     Отже, квест – це тривалий цілеспрямований пошук, який може бути пов’язаний із пригодами або грою.















Конспект квест-гри в старшій групі на тему: «Праця виховує і розвиває. Допоможемо Попелюшці»
Освітні завдання:
Розвивальні: розвивати у дітей пізнавальний інтерес  до казок, прислів’їв, віршованих творів, уміння висловлювати свою думку, різні види творчості (словесну, музичну), навички предметно-практичної діяльності, спонукати дітей до виконання трудових завдань, проявляти ініціативу і творчий підхід, сприяти руховій активності дітей, увагу, уяву, пам’ять, мовлення, спостережливість, естетичний смак, кмітливість, фантазію.                        
Навчальні: пройти запропонований маршрут,  виконати інтелектуальні, рухові, творчі, трудові завдання, скористатись підказками, відшукати «чарівну паличку», яка допоможе перетворити буденний одяг Попелюшки на святковий, щоб дати їй змогу потрапити на бал, приурочений до дня Святого Миколая. У скарбниці знаходиться  «чарівній скрині» – святковий одяг.
Виховні: виховувати бережливе відношення до природи, взаємодопомогу, працьовитість, моральні почуття,естетичний смак, любов до казок.
Матеріал: дидактична гра: «Інструменти та знаряддя праці»,  ґудзики, паперові сліди, світлини до казок, «Колосок», «Попелюшка», «Ріпка», «Троє поросят», «У світі казки», кошик, 2 миски, земля, лопатки, лійки з водою, квасоля, фломастери, фартушки, ганчірки, кімнатні квіти, штучні квіти, «чарівні окуляри», «чарівні вуса, уста», штучне дерево, казкові предмети, скринька, паперові автобуси, «Книга працьовитості»,  паперові нотки, сонечко,  телескопи,  мольберт, іграшкове кермо, іграшка- Містер Ґудзик, лялька.
Хід
Вихователь. Відкладіть уci ви справи, балачки свої, забави, нумо в коло праці, всі, будь ласка, надіслала повідомлення нам казка.
Повідомлення:
Прокидаюсь я раненько, поки спить нерідна ненька,
Все швиденько прибираю і про принца мрію маю.
Підмету я у коморі, і у хаті і на дворі,
Ще й обід смачний зготую, кого хочеш нагодую.
Аби щось у світі мати, треба завжди працювати,
Бо у праці, нашій сила, ой, я ще не все зробила.
Малята, знову на бал зібралась вся сім’я,
Мачуха, сестри, тільки не я,
Стільки роботи – повік не зробити,
Вікна помити, квіти полити,
Вдома прибрати, зварити харчі
Слова не скажеш – працюй і мовчи.
Хочу на бал, я ще там не була,
Ну чому ж моя доля, жорстока й лиха?
Вихователь: Не плач, Попелюшко, не треба жалю, потрапиш на бал, я тобі говорю.
Любі діти, вмійте працю поважати та любити, кожній праці в дитячому садочку, на дачній ділянці та вдома радіти! Тож пізнавайте, допомагайте, працюйте! «Стежинами праці» мандрувати я запрошую ycix, будуть ігри, трудові доручення, праця в природі, перешкоди, танці, радість, сміх! «Паличку чарівну» вирушимо шукати, щоб Попелюшці здійснення мрій та подорож на казковий бал подарувати!
Вихователь. Тож  фартушечки одягаймо та на пошуки «чарівної палички» вирушаймо! А вирушимо ми… А на чому? Здогадаєтесь тоді, коли відгадаєте загадку. «Чудовий довгий дім, Пасажирів багато в нім. Носить взуття він з гуми та харчується бензином». Так, поїдемо на автобусі. Водієм сьогодні буде Сашко. (Пісня «Колеса автобуса крутяться»). Погляньте, чи знайшли «чарівну паличку»?
1 зупинка-галявина «Кошик знарядь та інструментів праці»
 (Діти знаходять кошик з знаряддями та інструментами праці). Щось не видно ключа, можливо він заховався саме тут, зараз перевіримо: дістаємо предмет, називаємо його та розповідаємо: як ми його використовуємо. Останньою знаходять голку з ниткою та  ґудзик. «Чарівної палички» не знайшли, але саме ґудзик підказав шлях далі до мого давнього друга Містера Гудзика. Можливо він щось чув про паличку. Беремо телескопи та шукаємо Містера Гудзика. А ось і стежинка з ґудзиків, можливо вона нам щось  підкаже.
2 зупинка-галявина «Народ скаже, як зав’яже» (вікторина)
Вихователь. А от і він, своєю персоною. Містер Ґудзик збирається на вечірку Гудзиків та просить прикрасити торбинку ґудзиками. Це ще не все, а ще розповісти 5 прислів’їв про працю, працьовитих людей. (Діти застібають ґудзики, розповідаючи прислів’я про працю, працьовитість та знаходять колосок у торбинці).
Будеш трудитися, будеш кормитися.
Як дбаєш – так і маєш.
Де руки й охота, там скора робота.
Роби до поту, а їж в охоту.
Треба нахилитися, щоб з криниці води напитися.
Хто не працює, той не їсть.
Бджола мала, а й та працює.
Без діла жить — тільки небо коптить.
Без діла слабіє сила.
Без охоти нема роботи.
Без роботи день роком стає.
Без труда нема плода.
Для нашого Федота не страшна робота.
Діло майстра величає!
Добре діло утіха, коли ділові не поміха.
Коли почав орати, то у сопілку не грати!
Маленька праця краща за велике безділля.
На дерево дивись, як родить, а на чоловіка, як робить.
Не дивись на чоловіка, а на його діло.
Не місце красить чоловіка, а чоловік місце.
Не одежа красить людину, а добрі діла.
Не святі горшки ліплять, а прості люди.
Під лежачий камінь вода не тече.
Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
Працюй, як коняка, а їж, як собака.
Старається, як мурашка.
Треба нахилиться, щоб з криниці води напиться.
Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.
Хто в роботі, той і в турботі.
Хто рано підводиться, за тим і діло водиться.
Що ранком не зробиш, то вечором не згониш.
Щоб рибу їсти, треба в воду лізти.
Як без діла сидіти, то можна одубіти.
Як дбаєш, так і маєш.
Вихователь. Погляньте, чи є «чарівна паличка», можливо вона у торбинці. (замість неї – колосок). Можливо він підкаже нам, де шукати її. Про що нам може сказати колосок? Мабуть він потрапив до нас із казки. Поміркуйте, у якій казці живе колосок та якому казковому герою належить. А ось і перші перешкоди на шляху - зернята, мабуть вони підкажуть нам щось про «чарівну паличку». (Діти йдуть по зернятам-слідам, збирають їх в мішечок). (Діти підходять до мольберту, на якому – світлини з відомих казок. По черзі називають назву казки,  в якій живе працьовитість.
3 зупинка-галявина «Працьовиті казки»
«Лисичка та Журавель»
«Колобок»
«Солом’яний бичок»
«Кривенька качечка»
«Пригоди Буратіно»
«Попелюшка»
 «Червона шапочка»
«Лікар Айболить»
«Дюймовочка»
«Трої поросят»
«Ріпка»
«Рукавичка»
«Колосок» (мішечок порожній)
Вихователь. І тут не має «чарівної палички». Замість неї… Що це? Мішечок. Відкриваю: «Зла мачуха з своїми доньками навмисно  змішали квасолю, горох та зернята, щоб Попелюшку змарнувати роботою та не дати їй змогу потрапити на бал. Можливо чарівні сліди вкажуть нам дорогу. (Діти йдуть по слідам).
4  зупинка-галявина «Вправні пальчики»
Допоможіть, будь ласка Попелюшці, посортувати крупу та насіння і можливо нам пощастить у пошуках «чарівної палички» (діти сортують насіння та крупу). Ну що, знайшли «чарівну паличку»? Ні, ми знайшли посуд. Можливо він стане у пригоді.
5  зупинка-галявина «Вправні чергові»
Пропоную Попелюшці допомогти у сервіруванні столу до обіду.(Діти сервірують стіл). Відшукали «чарівну паличку»? (Діти знаходять ляльку, вона приводить діток до мольберту).
6  зупинка-галявина «Віршована»
Вихователь. 1. Виразне читання вірша педагогом. 2. Повторне читання вірша дорослим з опорою на мнемотаблицю. Установка, що цей вірш буде вивчатися напам'ять.3. Запитання за змістом вірша. 4. Пояснення значення незрозумілих слів у доступній для дитини формі. 5. Читання дорослим окремо кожного рядка вірша і повторення його дитиною з опорою на мнемотаблицю. 6. Відтворення дитиною вірша з опорою на мнемотаблицю.
М. Підгірянка Працьовита дівчинка (використовуючи мнемотаблицю)
Беручка, чемненька
Дівчинка Оленка, -
Цілий тиждень у роботі,
А все веселенька.
В понеділок пряла,
У вівторок ткала,
А в середу у череду
Овечки загнала.
У четвер білила,
У п'ятницю мила,
А в суботу всю роботу
До кінця скінчила.
А прийшла неділя -
Сорочечка біла,
В ній дівчинка, мов квіточка,
Між подруг сиділа.
Вихователь. Дивно. Погляньте, що це? До чого тут лійки? Можливо вони вкажуть дорогу до «чарівної палички». (Діти йдуть по стежинці з лійками. Кажу: «Діти, шукайте Дядечка Гнома, він живе за «чарівним місточком» (гумова доріжка), можливо у нього «Чарівна паличка». Прямуйте до чарівного місточка, він приведе вас до дядечка Гнома.
 (Діти переходять «чарівний місток». За столом сидить мудрий Гном). Вихователь. Чи бачите ви «чарівну паличку?».
7 зупинка-галявина «Посій зернятка добра»
Вихователь. Просіємо зернята добра і можливо нам вдасться допомогти Попелюшці. (Діти саджають квасолю, поливають).
Вихователь. Отже і тут нічого немає. Що ж робити. Погляньте, нотна стежинка. Можливо вона приведе нас до палички. Діди знаходять музичні інструменти. (На телефон приходить повідомлення).
Вихователь. Ви чули? Повідомлення. Мабуть це підказка про паличку. (Голос: Любі діти, можливо саме пісня підкаже де шукати «чарівну паличку». Розкажіть потішку або заспівайте пісеньку, в якій розповідається про трудові дії людей, тварин, акомпонувати можете улюбленим музичним інструментом).  (Кую чобіток. Печу хлібчик. Я печу. Два півники. Гу ту ту. Перу платтячко. Ми капусту квасили. Є у мами доня.)
8 зупинка-галявина  «Раз потішка, два потішка, пісенька!»
Вихователь. Чи зрозуміли ви, де «чарівна паличка»? Але погляньте, своїм чарівним співом ви розбудили сонечко, (з’являється сонечко), воно теж працює, а у сонечка є друзі – річка, хвилька, човник, весельце, сопілочка, які теж полюбляють працювати. Пригадаємо про них віршик. (Сонечко сяє…). Чи не видно «чарівної палички?». (Діти знаходять «чарівну паличку», промовляють чарівні слова, скриня відчиняється, а там – казкове вбрання для Попелюшки). Діти, а як же ми передамо вбрання Попелюшці? (Діти висловлюють припущення). А допоможе нам чарівний автобус . Він вмить домчить подарунок Попелюшці. (Діти закривають очі, автобус зникає).
Голос: Мої любі, я дуже вдячна вам за казковий одяг. Я щаслива, що ви подарували мені можливість потрапити на бал!!! Усіх міцно обіймаю, час мені поспішати!
Вихователь.
Руки для праці потрібні людині,
Розум в людини, щоб все в світі знать,
Ріки і море, й високі вершини -
Тому, хто працює, дано подолать!
Станете дорослими, і будуть турботи
Їх ви не бійтесь, працюйте, живіть!
Тільки робота, корисна робота -
Зробить із вас великих людей!

Конспект квест-гри в старшій групі на тему: «Чарівна скарбничка казок»
Освітні завдання:
- розвивати  пізнавальний інтерес  до казок, уміння висловлювати свою думку, фантазію, уяву, спостережливість, кмітливість, творчість, художній  смак, рухову активність;
пройти запропонований маршрут,  виконати інтелектуальні, рухові та творчі завдання, скористатись підказками, відшукати «чарівний ключ» та відкрити  чарівну скарбничку казок. У скарбниці знаходиться скарб – «Велика книга казок».Виявити  кращих  знавців  казок  та  героїв;  
- виховувати любов до казок та ціннісні моральні якості.
Матеріал: клубок ниток, штучне дерево, іграшка сова, казкові предмети, скринька, книга,  ключ,  мольберт, лист, «чарівні палички».
Хід
Повідомлення:
 «Світом казки мандрувати я запрошую ycix,
Будуть жарти, перешкоди, вікторина, сміх, пісні!
Ключ чарівний вирушимо шукати, щоб скарбницю казок відмикати».
Вихователь Тож  хустинки одягаймо та на пошуки ключа вирушаймо! А ось і перші перешкоди на шляху. Вправно ніжки піднімаємо, на камінчики ступаємо. Не дістануть ніжки наші, невгамовні жабенята. Погляньте, чи знайшли «чарівний ключ»? (Діти знаходять клубочок). Щось не видно ключа, можливо він заховався у цьому клубочку, зараз перевіриморозмотуючи клубочок будемо виконувати казкові завдання.
1 зупинка - галявина «Казковий клубочок» (вікторина)
 (Діти передають один одному клубок та відповідають на запитання за змістом українських народних казок розмотуючи клубочок та знаходять пір’ячко).
1) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? (Зайчика)
3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня?  (Івасику-Телесику)
4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
5) Як звали півника в казці «Колосок»? (Голосисте горлечко )
6) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць)
7) Кого купив дід на базарі за три копи? (Козу-Дерезу)
8) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
9) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
10) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія)
11) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? (Рак)
12) Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку? (Ох)
13) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)
 14) У якій казці битий небиту віз?  (Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
15) Кому в казці треба було відчинити, через поріг пересадити, нагодувати і спати покласти? (Кобилячій голові)
8) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)
Вихователь. Погляньте, ключа не маєзамість ключа пір’ячко. Можливо пір’ячко підкаже нам, де шукати ключ. Про що нам може сказати пір’ячко? Мабуть воно прилетіло із чергової казки. Поміркуйте, у якій казці живе пір’їнка та якому казковому герою належить. А ось і слідочки, мабуть вони підкажуть нам щось про ключ. (Діти йдуть по слідам). (Діти підходять до картинки з зображенням казки, де знаходять мішок з різними казковими речами. По черзі дістають предмети, називають назву казки,  кому належать предмети, ставлять до відповідної картинки.
2 зупинка - галявина «Казкові речі»
Глечик «Лисичка та Журавель»
Борошно «Колобок»                                                          
Солома «Солом’яний бичок»
Пір’я «Кривенька качечка»
Ключик «Пригоди Буратіно»
Туфелька «Попелюшка»
Колосок «Колосок»
Червона шапочка  «Червона шапочка»
Фонендоскоп «Лікар Айболить»
Шкарлупа горіха «Дюймовочка»
Рукавичка «Рукавичка» (дістаю з рукавички записку)
Вихователь. І тут не має ключа. Замість ключа - записка. Читаю: «Злий чаклун зачаклував усі будинки казкових героїв. Допоможіть, будь ласка, зняти чари та  полагодити казкове житло і можливо нам пощастить у пошуках ключа». Перед нами «тунель часу»,  пропоную пройти крізь нього, і тоді можливо знайдемо ключ.
3  зупинка – галявина «Казкове житло»
Вихователь. Спробуємо полагодити казкові будиночки та повернути житло казковим героям. (Діти з частин складають картину з зображенням будинку на курячих ніжках, рукавички, хатинки Ведмедя, луб’яної та крижаної хатинки Зайчика, будинків поросят, палацугазети).
Вихователь. Дивно. До чого тут газета? Можливо вона вкаже дорогу до ключа. Читаю: «Діти, шукайте мудру тітоньку Сову, вона живе з «чарівним місточком»  на дереві щастя, можливо у неї ключ. Прямуйте до чарівного місточка, він приведе вас до Сови».
(Діти переходять «чарівний місток» - канат. На дереві сидить мудра тітонька Сова і тримає газету.)
Вихователь. Чи бачите ви ключ у Сови? Погляньте, що це дивний предмет?
(Діти читають:    «Дошка об’яв!»)
4 зупинка - галявина «Дошка об’яв!»
Вихователь. Ми по тексту цих об’яв спробуємо здогадатися хто їх написав. Можливо саме тут повідомляється, де шукати ключ.
v «Пропоную послуги вихователя, гувернантки, навчу невихованих хлопчиків читати, рахувати, а також хорошим манерам. (Фрекен Бок).
v «Досвідчений столяр з матеріалу замовника виготовить вам дитину,      причому хлопчика». (Тато Карло).
v «Навчу вас ходити в гості зранку» . (Віні-Пух).
v «Хто знайшов ключ з коштовного металу, гарантую нагородження». (Буратіно).
v «Ветеринарні послуги з виїздом в любу країну світу». (Айболить).
v «Пропоную мандрівку на дах, оплата цукерками та варенням». (Карлсон).
Вихователь. Об’яви про ключ не має, отже і ключа теж. Що ж робити. (На телефон приходить повідомлення).
Вихователь. Ви чули? Повідомлення. Мабуть про те, де шукати ключ.  Так,  повідомлення без зворотної адреси. Визначте, від якого казкового героя повідомлення, можливо вони підкажуть де шукати ключ.
5 зупинка - галявина  «Повідомлення від казкового героя»
1) «Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце». (Івасик-Телесик)
2) «Дуже хотілося б потрапити до вас, але соромно своєї гидкої зовнішності». (Гидке каченя)
3) «Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися». (Лікар Айболить)
4) «Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу». (Курочка Ряба )
5)  «Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжників».  (Падчерка)
6) «Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати».  (Коза–Дереза)
7) «Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці». (Вовк-панібрат)
8) Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска».  (Півник).
9) 7, 3, 2, 12,  …. (Дивне повідомлення)
Вихователь. А про ключ повідомлення є? Не має. Але стоп. В останньому повідомленні лише цифри. 9) 7, 3, 2, 12,  ….Можливо саме вони підкажуть, де ключ. Читаю далі повідомлення: «Зробіть 7 кроків вперед, 3- ліворуч, 2 – назад, 5 – вперед (діти йдуть за маршрутом), а тепер назвіть казки, в назвах яких є число.
6 зупинка - галявина «Чи уважний ти?»
 «Троє поросят»
«Білосніжка і сім гномів»
«Три горішки для Попелюшки»
«Два ледарі»
«Про царівну та сім богатирів»
«Три доньки»
«Три ведмеді»
«Десять братів і сестриця Галя»
«Дванадцять місяців»
«Двоє жадібних ведмежат»
«Вовк і семеро козенят»
Вихователь. Чи зрозуміли ви, де ключ? (Повідомлення).Можливо наступне повідомлення вкаже нам де шукати ключ.(Лунає повідомлення, вмикається запис пісні «Я лисичка, я сестричка…»).
Вихователь. Пісня дає нам наступну підказку – нам слід за допомогою музичних інструментів відобразити мотив цієї пісеньки
Вихователь. Деякі казкові герої співають та грають на музичних інструментах. Пропоную стати маленьким оркестром і зіграти разом веселу мелодію. Можливо саме вона допоможе нам відшукати ключ. (Під час гри  з музичного інструмента випадає «чарівний ключ»).
7 зупинка - галявина «Оркестрова»
Вихователь. Ми подолали багато перешкод та відшукали «чарівний ключ», тож спробуйте відчинити чарівну скарбничку казок та знайти скарб. (Діти відчиняють скарбницю та отримують приз – «Велику скарбницю казок»).  
Вихователь. Казка - це дитинство, мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів'я, приказки, притчі... Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, сіють доброту і мудрість, навчають, як треба по правді жити.




Конспект квест-гри в старшій групі на тему: «Рідне місто»
Освітні завдання:
Розвивальні: розвивати увагу, уяву, пам’ять, мовлення, спостережливість, естетичний смак, творчість, фантазію.                        
Навчальні: розширити знання дітей про рідне місто Кам’янець-Подільський: його назву, історичні пам’ятники, архітектури, найцікавіші куточки міста, сім чудес міста. Викликати емоційний відгук на віршовані твори, перегляд слайдів з краєвидами міста, виготовлення сувенірів. Збагатити словник дітей прикметниками та дієсловами.
Виховні: виховувати любов до рідного міста, інтерес до історичних пам’яток, почуття гордості за рідне місто, бажання берегти та примножувати його красу.
Матеріал: сувеніри рідного міста, арка, скринька, макет гіпсової Старої фортеці, повітряні кульки, блакитна стрічка, сухий басейн, дитячий гумовий човен, іграшкові телескопи, біноклі, кепки, рюкзаки, фотоапарати, ноутбук, слайди «Мости Кам’янця-Подільського», штучні квіти, український віночок, тканина зеленого та блакитного кольорів, іграшкові тварини, фотографії з краєвидами міста, різнокольорові паперові квіти, дидактична гра «Емоції», гуашеві фарби, пензлі, серветки, клей, клейонки.
Хід
Вихователь. Любі діти, вмійте рідний край любити, кожному куточку міста радіти! В музеї, в каньйоні, в фортеці – краса історична чекає малечу! Тож пізнавайте, оберігайте, вивчайте історію рідного міста, все - це окраса, перлина мальовничого Поділля! Стежинами міста мандрувати я запрошую вcix, будуть ігри, перешкоди, подорож на повітряній кулі, мандрівка річкою Смотрич, радість, сміх!
Вихователь. Ми - туристи! Тож кепки одягайте, рюкзаки, біноклі, фотоапарати  розбирайте та на пошуки  сувенірного містечка вирушайте! А ось і перші перешкоди на шляху. По стежинці ми йдемо, квіти збираємо та у вінок вплітаємо. Хто віночок візьме, той веселу гру почне. Нумо в коло всі ставаймо, гру веселу починаймо!
1 зупинка «Галявина подолян»
(Діти передають віночок з рук в руки, називаючи риси характеру подолян: гостинні, щирі, привітні, радісні, працьовиті, відомі, талановиті тощо).
Вихователь. Погляньте, чи знайшли сувенірне містечко? (Діти знаходять телескопи). Можливо телескоп нам підкаже дорогу до сувенірного містечка. А ось і «повітряна куля» (сухий басейн). Нумо, всі місця займаймо і в політ вирушаймо.
2 зупинка «Повітряна куля»
(Перегляд слайдів із зображенням забрудненої річки, поламаних дитячих майданчиків, безпритульних тварин, засмічених куточків міста).
Вихователь. А що ви побачили?Який у вас був настрій під час перегляду? Чому? Оберіть смайлики, які відповідають вашому настрою. Таки є в нашому місті Недбайки, Зривайки, Поламайки та Ображайки. А якими хочете бути ви? (Добрими, хорошими, дбайливими  господарями міста). У народі кажуть:  «Як дбаєш, так і маєш». Тож зачинемо їх назавжди у «чарівній» скриньці. Оберіть смайлики , які вам подобаються, які схожі на вас. (Діти беруть веселі, добрі смайлики та викладають з них сердечко доброти). Чи вдалось вам знайти сувенірне містечко?
Вихователь. І тут не має сувенірного містечка. Погляньте у свої «чарівні телескопи», можливо десь місто сувенірів поруч?
3 зупинка «Чарівна арка»
Вихователь. Перед нами «чарівна арка»,  пропоную пройти крізь неї, і тоді можливо потрапимо до сувенірного міста. Проходячи під аркою, скажіть комплімент місту та наклейте барвисту квіточку навколо фотографій із зображеннями куточків нашого міста. (Моє місто - історичне. Моє місто – туристичне. Моє місто – зелене. Моє місто – мирне тощо). Ну що, потрапили до містечка сувенірів! Замість нього «Квіткова Цифрова галявина». Можливо вона нам підкаже, де знаходиться сувенірне містечко.
4 зупинка «7 чудес Кам'янця-Подільського»
Вихователь. Чому саме квіти із зображенням цифр від 1 до 7? Мабуть тому, що наше місто має 7 найоригінальніших пам'яток історії, культури, архітектури та природи. Це 7 чудес Кам'янця-Подільського (Стара фортеця, міська Ратуша, Кафедральний костел святих Апостолів  Петра і Павла, надмогильний пам'ятник Лаурі Пшездецькій, Замковий «Турецький» міст, каньйон річки Смотрич, міст «Стрімка  лань»  або «Лань, що біжить» ), а визначили ці 7 чудес самі кам'янчани.  (Діти наклеюють фотографії на мольберт). Чи допомогли нам квіти відшукати сувенірне містечко?
Вихователь. Погляньте, що це?(Стрічка блакитного кольору). Що вона вам нагадує? (Річку).
5 зупинка «Чарівний човен»
Вихователь. Можливо подорожуючи річкою на «чарівному» човні ми, відшукаємо сувенірне місто. (Діти займають місця у «чарівному» човні та вирушають  у подорож. Перегляд слайдів «Каньйон р. Смотрич. Мости рідного міста»).
Вихователь. Діти, погляньте, нас оточує каньйон річки Смотрич – це глибока вузька долина зі схилами. Це пам’ятник природи загальнодержавного значення в Україні. Він займає третє місце серед 7 чудес Кам’янця-Подільського. У каньйоні ростуть рідкісні рослини та живуть рідкісні тварини (водний вуж, тритон, зелена ящірка, берегова ластівка).  По каньйону тече річка Смотрич, якою ми подорожуємо. В давнину на берегах річки стояли дерев’яні вежі, на яких вартові – Смотричі в разі потреби надавали населенню сигнал про небезпеку. Вартові кричали: «Смотри!», щоб у сусідній вежах сторожа не спали. Вважають, що від слова «смотри», походить назва річки Смотрич. Погляньте у телескоп, нас зустрічає величний міст – Новопланівський. Він з’єднує Старе місто з Новим планом.  Довжина мосту 136 м, висота – 38 м. Міст стоїть на шести кам’яних опорах. Новопланівський міст – пам’ятка архітектури місцевого значення. Біля мосту є кам’яні сходи, які ведуть в долину річки Смотрич. Біля мосту є водоспад – це безіменний струмок, який стікає до річки Смотрич. Висота струмка 27 м.
Вихователь. Діти, капітан човна дав нам сигнал. (Лунає сигнал). Він сповіщає нам про зупинку для відпочинку біля Новопланівського мосту.
Рухлива гра: «Кам’яні опори»
(Двоє дітей, піднявши зчеплені руки, утворюють «міст». Решта дітей проходять і кажуть: «Кам’яні опори, міцні та високі. Кам’яні опори, старовинні та історичні. Нас малят пропустіть, про минуле розкажіть. Лише одного не пустіть!». Дитина обирає когось із ланки і стає збоку. Гра повторюється. Наприкінці гри діти, утворивши міцні опори кажуть: «Кам’яні опори перетворіться на міст!»).
Вихователь.  І тут не має сувенірного міста. Продовжуємо пошуки, займаємо місця у човні. Погляньте у телескоп, ми опинилися у далекому минулому. Нас зустрічає Замковий міст, можливо біля нього розташоване сувенірне мсто. (Перегляд слайдів із зображенням Замкового мосту)
Вихователь. Міст має таку назву, тому що веде до Старого замку, прокладає шлях до Старої фортеці. Замковий міст займає шосте місце серед 7 чудес Кам’янця – Подільського – єдина пам’ятка архітектури національного значення. Народна назва моста – Турецький міст. Через Замковий міст проходить Замкова вулиця.  Місце для пішоходів називається парапет. З боків Замкового мосту є кам’яні сходи, які ведуть до річки Смотрич. Якщо спускатися одними сходами, то можна потрапити до Руських фільварок. Сходів цих 132, іншими – до Карвасар, їх 139, на північ 105 сходів. Чи відшукали ми місто сувенірів? Тож відправляємось далі на пошуки.
Вихователь. Увага! Можливо це місто сувенірів?
6 зупинка «Таємничі тварина»
Вихователь. «На голові його корона з гілля, копитця тупочуть буйне зілля. На спинці плямки білі, наче день, звірятко звати це ... олень». Так, це олень.
(Перегляд слайдів з зображенням  мосту «Стрімка лань»). Отже, діти, ми підпливаємо до третього мосту м. Кам’янця-Подільського. Недарма загадка була про оленя, тому що конструкція мосту нагадує оленя, лань у стрибку. Міст має назву «Стрімка лань». Будівництво моста тривало 7 років. Його визнано одним із 7 чудес Кам’янця-Подільського, він займає 7 сходинку. Це найвищий міст в Україні. Висота моста – 70 м, довжина – 379, 14 м, ширина проїжджої частини – 14 м, ширина тротуарів – 2, 5 м. Ще міст називають «Прудка лань», «Лань, що біжить». У народі міст називають Чернівецьким мостом, оскільки через нього пролягає дорога на Чернівці.  «Стрімкій лані» 43 роки. 8 липня 1980 року через міст «Стрімка лань» пройшла естафета Олімпійського вогню. У 1996 році на мосту розпочало роботу шоу «Вільний політ». Три повітряні кулі здійснили політ під мостом.
Вихователь. Діти, погляньте, чи бачите ви сувенірне місто? (Ні, біля річки нас чекають олені). Можливо саме вони допоможуть нам відшукати сувенірне місто.
Рухлива гра: «Катання на оленях»
(«Запрягайте у візочки наші бистрі оленята. У далеку довгу путь хай вони нас повезуть!» (Олені – діти беруть віжки і запрягаються у візочки). «Швидше, швидше поспішайте, пасажири до візків, у далеку довгу путь вас олені повезуть!» (Олені везуть пасажирів до умовного місця). «От які у нас олені – повернулись вмить назад». (Під час гри діти потрапляють до сувенірного міста).
7 зупинка «Сувенірне містечко»
Вихователь. Ми подолали багато перешкод та відшукали «сувенірне містечко», тож я пропоную вам стати юними майстрами та створити сувенір власноруч і поповнити ним містечко сувенірів. (Діти розфарбовують Стару фортецю з гіпсу гуашевими фарбами та прикрашають нею містечко).
Вихователь. Відома українська поетеса Леся Українка називала наше місто Квіткою на камені за його неповторну красу.
Кам’янцю сивий! Серце Поділля!
Ти в Україні – згусток краси.
В праці завзятий, щедрий дозвіллям
Вірний, як батько, в грізні часи.
Тисячу років служиш народу
Вірним й невірним, блудним синам.
Ми ж твою славу й щедру природу
Мало шануєм. Соромно нам.
Добрії люди! Станьмо на захист
Древнього міста, що на скалі.
Хай оживає! Хай розквітає
«Квітка на камені» - чудо землі!»










Конспект інтегрованого заняття в середній групі на тему: «Зачароване місто»
Освітні завдання:
Розвивати пізнавальний інтерес до природного довкілля, вміння логічно мислити, робити елементарні висновки, застосовувати розмірковування, увагу, творчу уяву, пам’ять, мовлення, навички дослідницької діяльності, творчість, фантазію, спостережливість, координацію рухів;
Продовжувати знайомити дітей із загадковим світом природи –  лісом. Закріпити знання про різноманіття птахів, їх класифікацію (перелітні, зимуючі). Ознайомити з проблемою забруднення навколишнього середовища. Підвести до розуміння необхідності охорони довкілля. Розширити лексичний запас дітей назвами птахів, тварин, властивостей води. Активізувати словник прикметниками, дієсловами, словами – назвами дій, синонімами. Вправляти в утворенні пестливих форм іменників. Стимулювати до вживання повних речень. Формувати вміння співвідносити кількість предметів з цифрою. Удосконалювати вимову всіх засвоєних звуків;
- Виховувати дбайливе ставлення до природи, основи екологічно-доцільної поведінки.
Матеріал: «Лісова книга», картинки птахів, «штучне джерельце», сачки, тканина блакитного кольору, іграшки диких тварин, хатинка, сова іграшкова, штучні гніздечка, дерева, ялинка. приладдя для малювання, дидактична гра: «Я природі друг», дидактична гра: «Тіні тварин», дидактична гра: «Мішечки тварин», дидактична гра «Полічи комах та визнач їх кількість», медальки, фломастери.
Хід заняття
Вихователь.  Діти, до нас завітала незвичайна гостя. Привітаємо її посмішкою.
Сова. Добрий день, любі діти, я –  Мудра Сова. Я дуже люблю своє казкове місто-ліс та його мешканців, тому часто мандрую казковим містом, дбаю про красу, порядок, спокій у ньому та допомагаю тваринам, птахам, комахам, деревам, кущам, квітам, якщо вони цього потребують. Під час чергової мандрівки я помітила, що у казковому місті дуже тихо, не чути веселого та дзвінкого співу птахів, усі тварини сумні, рослини, хоч і гарні, але нерухомі та без запаху, лісове джерельце не дзюрчить. Я звернулася до жителів казкового міста, щоб дізнатися, чому так тихо і вся природа сумна. Але усі мовчали.  Лише одна комашка відповіла, що злий чарівник зачарував казкове місто, тому що люди забруднювали його, ламали гілки, рвали листя, квіти без потреби, спалювали опале листя, залишали після відпочинку сміття, не гасили вогнища, руйнували гнізда птахів, ловили комах та метеликів. А розчарувати казкове місто, повернути йому красу, зможуть тільки діти. І я відчуваю, що ви любите, оберігаєте та дбаєте про природу рідного краю. А допоможе вам роз чаклувати зачароване місто «Лісова книга». Вона велика, гарна і повчальна. (Сова виймає та дає книгу дітям).
Вихователь. Дякую тобі, Сово! (Розгортає книгу, а там немає сторінок). Сово, але ж тут немає сторінок!
Сова.   Ой,   лишенько!   Напевно я летіла і розгубила сторінки  по лісу. Малята,  допоможіть відшукати  сторінки книги. Пошуки будуть нелегкими. Вам треба виконати різні завдання, тоді  чари зникнуть з міста і можливо ви знайдете сторінки з «Лісової книги».
Вихователь. Діти, допоможемо? Вирушаємо у мандрівку зачарованим містом на пошуки сторінок. А ось і стежинка з слідами, можливо вона допоможе нам знайти сторінку «Лісової книги». Доведемо, що ми любимо природу і знаємо як до неї відноситися.
Дидактична гра: «Я природі друг»
Вихователь. Розгляньте долоньки дружби з природою та оберіть ті, які вказують на те, що ви природі друзі. (Діти обирають картки-долоньки з відповідним зображення, пояснюючи свій вибір: не можна ламати гілки дерев та кущів; не можна смітити в лісі, розкидати непотрібні предмети тощо та розкладають їх у вигляді сонечка на тканині жовтого кольору).
Вихователь. А ось під нашими дружніми долоньками знайшласяперша сторінка книги, яка називається «Бережіть природу, діти!». Значить ми зняли перші чари з казкового міста.
 (Діти вставляють першу сторінку «Бережіть природу, діти!» в книгу).
Вихователь. А ось і вузька доріжка, а у нас веселі ніжки. На доріжку всі ступають і наступну сторінку шукають. Ми потрапили на галявину. Погляньте, скільки птахів на ній зібралося. Спробуємо пригадати, як вони називаються. (Діти називають птахів).
Чи всіх цих птахів ми бачимо взимку? (Одні відлітають у вирій, інші залишаються зимувати в нас). Як називають птахів, які відлітають? А тих, що залишаються зимувати?
Малята, злий чарівник зачаклував пташок: перелітні птахи не змогли полетіти у теплі краї, вони замерзли та стали нерухомі. Допоможемо розчаклувати їх.
 Дидактична гра: «Гніздечка часу»
(Зимуючих птахів, діти садять на дерево, а перелітних – у гніздечка часу(кількісна лічба), які доправлять їх в теплий край).
Вихователь. Діти, а як ми піклуємось про пташок? А чому   люди   піклуються   про пташок? (Тішать дзвінким співом, милують око красивим забарвленням, поїдають шкідливих комашок). Прислухайтесь, чи почули ви вдячний спів наших пташок? (Запис співу). Пташки так зраділи вашій допомозі, що подарували другу сторінку, яка так і називається «Пташки — окраса нашої природи». (Вставляють сторінку в книгу).
Вихователь.
Ніженьки крокують, дітвора рахує: раз-два, раз-два. По камінчикам ступаємо, ніжки вправно піднімаємо. (Ходьба по «камінчикам»).
Дидактична гра «Джерельце»
Вихователь. Діти, подивіться – лісове джерельце. Але що з ним трапилось, чому воно, не дзюрчить? (Воно брудне, там плаває сміття). Хто забруднив та зачарував його?А чому  ж  не   можна  кидати   в джерельце сміття?
Вихователь. Подивіться уважно, що плаває на поверхні води? Як ви гадаєте, чому ці предмети плавають на поверхні води?(Вони  легкі). Так, вони легкі і тому не потонуть. А чи є речі, які потонули? А  чому   вони   потонули? (Вони важкі).
Де плавають кришечки, пір’я, папірці …? (На воді). Де знаходяться камінці, водорості, мушлі …? (Під водою). А хто знає, як можна допомогти джерельцю? (виловити сміття). А чим можна  виловити  сміття? (Сачком). Ось зараз ми  допоможемо джерельцю, розчистимо  його. (Діти сачками виймають бруд).
Вихователь. Діти, ми дістали з джерельця все сміття. Яке стало джерельце? (Вмикається фільтр). Малята, а що ж це за звуки? Це наше джерельце задзюрчало, зраділо нашій допомозі, чистій водичці. Як дзюрчить струмочок? (дз-з-з). Воно пропонує вам погратися з його струмочками.
Гра «Струмочок радіє»
(Діти під музику виконують рухи з блакитною тканиною).
Вихователь.   В  знак   подяки  джерельце  подарувало третю сторінку з нашої книги «Не брудни водиці, бо  схочеш її напитись». Мандруємо далі.
Вихователь. Дружно весело ми йшли, ось і тварин віднайшли. Вони на нас тут вже чекають і довго виглядають.
Дидактична гра: «Тіні тварин»
Вихователь. Діти, чаклун зачаклував тварин і вони не можуть відшукати свою тінь.  Допоможіть тваринам знайти своє відображення. (Діти з’єднують тварини з відповідною тінню).
Дидактична гра: «Мішечки тварин»
Вихователь. Погляньте, мішечки, їх мабуть загубили тварини. Допоможемо повернути мішечки тваринам.  Із закритими очами визначте, яка тварина його загубила і що саме загубила та дістаньте це. (Діти виконують).
- Як одним словом назвати мешканців хатинки, лісу? (Дикі тварини).
- Діти, а хто з цих тварин хижий звір? А чому? А де  ми  ще  можемо  побачити хижих тварин? А як ми дбаємо про тварин?(Не можна тварин вбивати, не можна розпалювати вогнища, ставити капкани, руйнувати житло).
Вихователь. Ось тварин ми розчаклували та відшукали четверту сторінку «Лісової книги» «Усі тварини важливі – усі тварини потрібні».
Вихователь. Вирушаємо на пошуки далі.
Дидактична гра «Полічи комах та визнач їх кількість»
Вихователь. Діти, нас зачекались комашки. Порахуйте комах та визначте їх кількість.(Індивідуальні картки).
Вихователь. Ось комах ми розчаклували та відшукали п’яту сторінку «Лісової книги» «Комашиний світ».
Гра «Звуки лісу»
Вихователь. А тепер, присядьте, візьміть «чарівний навушник» розчаклуйте та поверніть усі звуки лісу. (Звук вітру, голос птахів, звірів, дзюрчання струмка, дзижчання комашок, людські голоси, шум трави).
Вихователь. Ось звуки ми розчаклували та відшукали шосту сторінку «Лісової книги»
«Мелодія природи».
Малювання «Зачаровані рослини»
Вихователь. Погляньте, дивні аркуші. Якого вони кольору? Хто би їх міг загубити? Так, я зрозуміла, це витівки чаклуна. Зараз ми будемо знімати чари за допомогою чарівної виручалочки. (Діти затоновують зеленою фарбою аркуш – з’являються дерева, ялинки, квіти, трава).
Вихователь. Ось ми розчаклували усі рослини в казковому місті та відшукали сьому сторінку «Лісової книги»  «Бережіть рослини - джерело добра і краси».
Гра «Полічи сторінки»
(Діти розглядають та рахують сторінки книги, пригадуючи їхні назви).
Вихователь.  Ось, Мудра Совонько, ми відшукали всі сторінки твоєї книги та розчаклували зачароване місто. Тепер у ньому чути спів птахів, дзюрчання джерельця, звук вітру, тварини та комашки заклопотані справами.
Сова. Дякую вам, малята, що ви зняли чари з зачарованого міста. Чого навчила вас «Лісова книга»? Молодці, малята! Ви все правильно зрозуміли. А чи важко вам було мандрувати лісом, виконувати різні лісові завдання, шукаючи сторінки? Чи сподобалась вам мандрівка?
Сова. . Ви отримуєте звання  «Друзі природи», отримуйте свої медальки. Я залишаю в подарунок вам «Лісову книгу», вивчайте її та піклуйтесь про природу і її мешканців. До побачення!
Вихователь. Діти, як на вашу думку, де краще в групі зберігати «Лісову книгу»? (Куточок книги, природи).Пам’ятайте, що ми маємо дбати про природу, адже ми її частка. І природа так само відповідатиме нам добром. Із книгою слід поводитися бережно, тому що «Книга вчить, як на світі жити», тлумачить народна мудрість.
Пташкам, тваринам шкоди ти не завдавай,
Живі вони, це добре пам’ятай,
Їм боляче, як і тобі малюк,
Тож будь не ворог їм, а друг.
Не кричи, не гукай, не лякай.
У зеленому домі усіх поважай.
Щоб не капали сльозинки
Ні у клена , ні в ялинки,
Ти не рви, не топчи, не ламай.
Бережи і люби рідний край!


           



             
           
       
               

               


Трудове виховання як засіб формування
 предметно-практичної компетенції 
дошкільника

«Правильно поставленим трудове
виховання  можна вважати  лише
                                    тоді,коли діти братимуться за
                                       працю так само охоче, як за гру».
О. Усова




Праця в природі - один із видів  організації трудової діяльності та формування предметно-практичної компетенції дитин дошкільного віку. Вона є найцікавішою для них, адже природа завжди виступає джерелом найяскравіших вражень для людини, а дитині надає змогу діяти не з простими предметами, а з живими об'єктами, що своїм станом реагують на її дії. Діти здатні доглядати за рослинами: кімнатними, садовими, городніми, а також за окремими домашніми і декоративними тваринами.
Праця в природі передбачає виконання трудових дій:
v у куточку живої природи (догляд за кімнатними рослинами, тваринами);
v у квітнику, на ділянці чи городі дитсадка (перекопування, розпушування ґрунту, планування грядок, висівання насіння, садіння розсади, прополювання, підживлення, поливання, підв’язування рослин, боротьба зі шкідниками, збирання врожаю);
v природоохоронну діяльність (прибирання ділянки від сміття, підгодовування птахів, укриття квітів на зиму тощо).
Оскільки цей вид праці передбачає найбільше фізичне навантаження, то під час його виконання особливо важливо, щоб діти дотримувалися певних гігієнічних вимог:
v не працювали в спекотну пору;
v періодично змінювали позу і робили вправи;
v працювали у спеціальному одязі з інвентарем, відповідним їхньому зросту, не більш як півгодини, при цьому кожні 7-10 хвилин робили перерви.

Методи і прийоми, якими користуюсь при організації праці в природі: заохочення, показ, приклад, роз’яснення, допомога, оцінювання, виправлення, колективна праця.














Бізікуб - справжня знахідка та помічник у розвитку дитини. 

Бізікуб - це розвивальний куб, на якому розміщені різноманітні привабливі для дитини дрібнички (шнурівки, прищепки, мозаїка, замочки, кнопки, гачки, рахівниці, валіки), які допомагають дитині навчитись керувати своїми пальчиками та знайомлять її з навколишнім світом, з тими речами, які зустрічаються в побуті. Важливо розвивати пальчики дитини, адже нервові закінчення на долонях та пальцях пов’язані з центрами головного мозку, які відповідають за мовні здібності, увагу, мислення, координацію в просторі, спостережливість, зорову та рухову пам`ять, концентрацію і уяву. Існує безліч іграшок, які сприяють розвитку дрібної моторики рук, тому бізікуб - це справжня знахідка та помічник у розвитку дитини. Назва говорить сама за себе: busy – зайнятий. І справді, з ним дитина буде зайнята дуже довго.




  Бізікуб не лише допомагає пізнавати малечі предметний світ. Найбільша його користь в тому, що він:
*    вчить концентрації та терпінню;
*    тренує логічне мислення;
*    сприяє фізичному розвитку;
*    розвиває дрібну моторику;
*    знайомить з кольорами, формами;
*    допомагає розвивати творчу уяву;
*    розширює кругозір;
*    дарує відчуття впевненості;
*    формує бажання вчитися;
*    замінює іграшки, які не мають сенсу;
*    навчає самостійності;
*    формує причинно-наслідкові зв'язки;
*   сприяє вивченню цифр, рахунку, часу;
*   розвиває самостійність і пізнавальну активність;
*  сприяє розвитку довільності (уміння грати за правилами й виконувати інструкції);
*    дарує трохи вільного часу батькам.


Консультація для педагогів

"Розвиваємо творчий потенціал дітей 

під час прогулянки"


Краса – і тільки трішечки краси, душі нічого не потрібно.
Ліна Костенко
Обов’язкові складові прогулянки:
ü Фізична активність дітей – ігри інтенсивної, середньої, повільної рухливості, біг, ходьба, стрибки, повзання, метання тощо;
ü Емоційно-естетична діяльність – милування красою, слухання звуків природи, робота на ділянці дитячого садка;
ü Пізнавальна діяльність – спостереження за явищами природи, тваринами, рослинами тощо;
ü Екологічно-доцільна діяльність – підгодовування птахів, нагортання снігу під кущі, дерева, тощо.



Виокремлюємо мальовничі куточки природи, щоб бачити предмети в цікавих
ракурсах та застосовуємо:
ü метод «чарівної рамки», «чарівних окулярів», «чарівного телескопу»;
ü ігровий прийом «розглядання з різних точок».

Барви зими
ü Прикрашаємо дерева на території майданчика кольоровими крижинками та милуємось блиском  прикрас, слухаємо «музику зими»; 
ü У сонячний день пропонуємо дітям обвести тіні дерев по контуру слідами ніг, паличкою, лопаткою;
ü Створюємо візерунки на снігу за допомогою відбитків ніг, долонь, формочок, власного тіла.
Творчість на прогулянці

ü гра у скульпторів;
ü гра у архітекторів;

ü створення сніговогомістечка;
ü створення снігових лабіринтів.


Природа в деталях  
Використовуємо  художнє слово.
Граємо  у слідопитів (розпізнаємо сліди).
«Смакуємо» враження від краси природи.












  

Комментариев нет:

Отправить комментарий