суббота, 4 декабря 2021 г.

Поради батькам «Досліджуємо, експериментуємо разом з дітьми

Як приборкати кипучу енергію і невгамовну допитливість малюка? Як максимально використовувати допитливість дитячого розуму і підштовхнути дитини до пізнання світу? Як сприяти розвитку творчого початку дитини? Ці та інші питання неодмінно постають перед батьками та вихователями. Пропоную разом зі мною відправитися у цікавий світ дитячого експериментування. Спробуйте самі та проведіть з дітьми вдома цікаві досліди і експерименти. Які сприятимуть розширенню уявлень дітей про світ, інтелектуальному і творчому розвитку дитини. Я пропоную досліди, які не вимагають жодної спеціальної підготовки і майже ніяких матеріальних витрат. Дослід. Як проколоти повітряну кульку без шкоди для неї? Дитина знає, що якщо проколоти кульку, то вона лопне. Наклейте на кульку з двох сторін по шматочку скотчу. І тепер ви спокійно проколите кульку через скотч без будь-якої шкоди для неї. Дослід «Квіти лотоса». Виріжте з кольорового паперу квіти з довгими пелюстками. За допомогою олівця закрутіть пелюстки до центру. А тепер опустіть різнокольорові лотоси на воду, налиту в таз. Буквально на ваших очах пелюстки квітів почнуть розпускатися. Це відбувається тому, що папір намокає, стає поступово важче і пелюстки розкриваються. Дослід «Природна лупа». Якщо вам знадобилося розгледіти будь-яку маленьку істоту, наприклад павука, комара або муху, зробити це дуже просто. Посадіть комаху в трилітрову банку. Зверху затягніть шийку харчовою плівкою, але не натягуйте її, а, навпаки, продавіть її так, щоб утворилася невелика ємність. Тепер зав'яжіть плівку мотузкою або гумкою, а в поглиблення налийте води. У вас вийде чудова лупа, крізь яку чудово можна розглянути найдрібніші деталі. Такий же ефект вийде, якщо дивитися на предмет крізь банку з водою, закріпивши його на задній стінці банки прозорим скотчем. Дослід «Поняття про електричні заряди». Потрібна невелика повітряна куля. Потріть кулею шерсть або хутро, а ще краще своє волосся, і ви побачите, як куля почне прилипати до всіх предметів в кімнаті: до шафи, до стінки, а саме головне - до дитини. Це пояснюється тим, що всі предмети мають певний електричний заряд. У результаті контакту між двома різними матеріалами відбувається поділ електричних розрядів. Дослід «Танцююча фольга». Наріжте алюмінієву фольгу (блискучу обгортку від шоколаду чи цукерок) дуже вузькими довгими смужками. Проведіть гребінцем по своєму волоссю, а потім піднесіть її впритул до смужок. Смужки почнуть «танцювати». Це притягуються один до одного позитивні і негативні електричні заряди. Дослід «Висячи на голові, або чи можна висіти на голові?» Зробіть дзигу з картону, насадивши її на тонку паличку. Нижній кінець палички загостріть, а у верхній застроміть кравецьку шпильку (з металевою, а не пластмасовою головкою) глибше, щоб була видна тільки головка. Пустіть дзигу «танцювати» на столі, а зверху піднесіть до неї магніт. Дзига підстрибне, і головка шпильки пристане до магніту, але, цікаво, вона не зупиниться, а буде обертатися, «висячи на голові». Дослід «Чарівні дзеркала2 або 1? 3? 5? Поставте два дзеркала під кутом більше ніж 90 °. У кут покладіть одне яблуко. Ось тут і починається, але тільки починається, справжнє диво. Яблук стало три. А якщо поступово зменшувати кут між дзеркалами, то кількість яблук починає збільшуватися. Іншими словами, чим менше кут зближення дзеркал, тим більше відіб'ється предметів. Запитайте у своєї дитини, хіба можна з одного яблука зробити 3, 5, 7, не використовуючи ріжучі предмети. Що вона вам відповість? А тепер поставте вищеописаний досвід. Діти – дошкільнята хочуть багато знати, досліджувати, відкривати світ. Допомогти в цьому їм можуть педагоги та батьки, які вчать дітей в знайомих предметах вбачати незвичайні властивості, а в незнайомих навпаки - знайти знайоме і зрозуміле. І все це в невимушеній і веселій атмосфері гри. Граючись, дитина знайомиться з навколишнім світом. І найголовніше - граючись, вони вчаться вчитися. Важливо, заохочувати і розвивати звичку навчання, яка безумовно стане запорукою їх подальшого успіху.

Комментариев нет:

Отправить комментарий